Ingen bør rigtig være i tvivl om værdien i at spore trafikken til en hjemmeside.
Alligevel ser man ofte en fejlbehæftet sporing. Det kan både skyldes enkelte sektioner af hjemmesiden, der mangler analyticskode, eller at flere forskellige sporingskoder optræder på siden.
Det kan også skyldes at konverteringssporingen er ødelagt, for eksempel efter en opdatering.
Det er også et problem hvis du kun sporer de hårde konverteringer, som salg, sign-ups, eller leads, men forsømmer alle de andre bløde konverteringer, som er med til at kvalificere trafikken og give dig et bedre ROI på Google Ads (Læs også: #27. Derfor har du brug for bløde konverteringer).
Du kan nemt tjekke om din Google Analytics samler data ind ved at gå til Real-time oversigten
Dernæst bør du installere Google Tag Assistent (som en Chrome udvidelser) for at validere dit set-up på alle sider. GTA er nem at bruge og forstå, da den opererer med røde, gule, grønne, blå og grå farvekoder, der indikerer scriptstatus på de enkelte sider på hjemmesiden.