Hvis der er noget der kan få 2 Google Ads eksperter op i det røde felt, så er det en diskussion om SKAGs .
For den uindviede, så står SKAGs for Single Keyword Ad Groups. Og det dækker over en praksis, hvor man for hver søgeannoncegruppe kun har et søgeord.
Tilhængere af SKAGs mener at det giver en stor fordel, fordi man kan skrive meget specifikke annoncer, der passer præcis på det enkelte søgeord der optræder i annoncegruppen.
Modstandere af SKAGs mener på den anden side, at udbytte slet ikke står mål med det enorme ekstraarbejde, der kommer med annonceskrivning og test af nye annoncer.
Dertil kommer at Google i stigende grad modarbejder grundpræmissen for SKAGs, ved at inkludere andre søgeord, blandt andet synonymer selv for søgeord med eksakt-match type.
Selv er jeg tilhænger af at bruge SKAGs på få udvalgte søgeord, der performer helt i top, eller som har en stor volumen.
Top-performerne har allerede vist at de konverterer og sandsynligvis udgør de allerede størstedelen af dine konverteringer (husker du 80/20 reglen?).
Når du laver dine SKAGs for dine topperformende søgeord, så skal du køre 2 annoncer per annoncegruppe. Når du så har et statistisk signifikant resultat af de to annoncer, så slukker du for “taberen” og skriver en ny annonce, der skal konkurrere med vinderen. På den måde får du hurtigst muligt en gradvis forbedring af ctr, annonceplacering, kvalitetsscoren og cpc.
Når du begynder at praktisere en SKAG tilgang på dine topperformers, så praktiserer du en 80/20-metode. Du bruger din tid på de søgeord, der allerede bringer mest hjem til din forretning, i stedet for at spilde din tid på de 80%, der ikke bringer særlig meget hjem. Det betyder ikke at helt skal forsømme de 80% der ikke performer, du skal blot bruge din tid med mere omtanke.