Jeg bliver gang på gang overrasket, når jeg overtager Google Ads konti og finder ud af at kunderne sjældent kender livstidsværdien for deres kunder.
I gennemsnit vil ca. 30% af dine kunder vende tilbage og lægge endnu en ordre, indenfor det første år. Ca. 5 % vil vende tilbage og handle hos dig hele 6 gange.
Videre, så er kundelivstidsværdien i snit omkring 50% højere end værdien af det første køb. Dette vil dog variere kraftigt fra branche til branche.
For at maksimere udbyttet af dine betalte annoncer (PPC), så skal du gøre to ting:
- du skal maksimere dine kunders livstidsværdi (LTV) ved at arbejde med krydssalg, opsalg og salg via effektive nyhedsbrevsflows, for at nævne et par tiltag for LTV-optimering
- dernæst skal du beregne dine kunders livstidsværdi. Når du kender den, så får du også en klarere vurdering af, hvor meget du bør spendere på betalt søgemarketing og du vil vide hvor meget du kan byde per klik.