Du har måske bemærket hvordan mange annoncer indenfor et område lyder meget ens. Det er selvfølgelig et stort problem, fordi dit mål bør være at skille dig ud fra konkurrenterne og få trafikken og kunden. Højere klikrate på dine annoncer starter en god cyklus, hvor din annonceposition forbedres, klikprisen falder, trafikken og salget stiger.
Derfor skal du ikke forsøge at kopiere konkurrenternes tekster. Det skiller på ingen måde dine annoncer ud fra mængden.
Sørg i stedet for at teste nye catchy overskrifter, nye pains/benefits, nye call-to-actions, etc.
Når du tester dine annoncer, så bør du køre med 3 annoncer A, B, og C. A er den hidtidige vinder. B er en kopi af A og C er den nye annonce du tester. Grunden til at du lave en kopi af vinderen, er for at neutralisere den historiske fordel en annonce oparbejder. Så når din test har nået en statistisk signifikans, så ser du på hvordan den nye annonce har klaret sig i forhold til B.