Forside » Tips » Søgekampagner » Social validering af dine annoncer

Social validering af dine annoncer

14. juli 2021 | Søgekampagner

Sælgerbedømmelser skaber tillid omkring dine annoncer og optager mere annonceplads i toppen af Google. Du kan bare spørge dig selv, hvor vigtige Sælgerbedømmelser er for dig, inden du hive dankortet frem i en webshop.

Udover at skabe tillid hos dine potentielle kunder, så reducerer Sælgerbedømmelser også dine klikpriser, fordi øget ctr og annoncepostion øger kvalitetsscoren.

Sælgerbedømmelser er de 5 stjerner der optræder sammen med din annoncer i Google Search. Her er et eksempel fra GrowingFeet.dk:

Et studie fra Google viser at gode Sælgerbedømmelser, gennemsnitligt øger ctr med 17% og konverteringsraten på op til 4,8% med 50 positive anmeldelser.

Bemærk at Google kræver mindst 150 anmeldelser over en 12 mdrs. periode før dine søgeannonce er kvalificeret til at vise stjerner. Herefter kommer de automatisk på dine annoncer.

Du kan tjekke om du har fået anmeldelser ved at gå til denne side (og erstattet {yourwebsite} med din hjemmeside adresse):

https://www.google.com/shopping/ratings/account/lookup?q={yourwebsite}

Tjek om du har nogle sælgerbedømmelser